Ryesgade 86, 2100 Kbh Ø
info@fysioterapitilborn.dk

Update vedr. COVID-19

Fra mandag d. 27/4 åbner FysioterapiTilbørn gradvist for fysiske konsultationer.

I følge Sundhedsstyrelsens retningslinjer kan fysioterapiklinikker som udgangspunkt øge aktiviteten frem til vanligt niveau af alle vanlige funktioner, forudsat at de smitteforebyggende tiltag sikres.

Sundhedsstyrelsen anbefaler fortsat at telefon- og videokonsultationer er primære konsultationsform i det omfang det er muligt og kan konsultationen udsættes uden at det indvirker på sygeligheden anbefales dette.

Ved henvendelse til FysioterapiTilBørn vedrørende tidsbestilling, vurderer fysioterapeuten om der kan tilbydes en konsultation ud fra Sundhedsstyrelsens retningslinjer og kriterier. Der vil derfor blive spurgt ind til eventuelle symptomer på COVID-19.

Frem til d. 10. maj tilbydes ikke hjemmebesøg samt besøg i institutioner.

Hygiejne, rengøring og afstand:

Der er håndsprit flere steder i klinikken.

Det anbefales som minimum at håndsprit benyttes ved ankomst samt afgang.

I det omfang det er muligt holdes 1-2 meters afstand.

Efter hver konsultation afsprittes alle relevante kontaktpunkter i klinikken.

Konsultation:

Der er som minimum 1/2 time mellem hver konsultation og I vil derfor ikke møde andre i klinikken.

Det anbefales, at der ud over barnet kun deltager en voksen i konsultationen.

Alt legetøj der benyttes i undersøgelsessituationen er fjernet – medbring eventuelt gerne lidt legetøj selv.

Der er ingen betaling i klinikken – der sendes efterfølgende en faktura på mail som kan betales på MobilePay eller bankoverførsel.

Under den del af konsultationen hvor der er tæt fysisk kontakt med barnet, anvender fysioterapeuten værnemidler.

Tegn på COVID-19 symptomer:

Har du eller dit barn de mindste symptomer på COVID-19 bedes I ikke møde op i klinikken. Symptomerne er feber, hoste, ondt i halsen, hovedpine og muskelømhed, som hos nogle kan være ledsaget af symptomer fra næsen.

Fysioterapeuten vil også selv være ekstra opmærksom på egne symptomer.

Jeg glæder mig meget til at se jer i klinikken.

Christina Haansbæk